Centrum Tance logo
Začíná 06. 08. 2020
Zdravá pružná páteř

Zdravá pružná páteř

(JP68485, speciál, začátek: 6. 8. 2020, konec: 6. 8. 2020)

Speciál pro všechny, kteří chtějí být mladí duchem i tělem :-) A je úplně jedno, jestli se zabýváte jógou, tancem, či jakýmkoliv cvičením. Říká se, že jsme pouze tak staří, jak se cítí naše páteř. A díky našemu sedacímu způsobu života a tlaku na výkon, je na naši páteř kladeno mnohem větší břemeno, než by jí bylo příjemné... … (pokračování níže)

čtvrtek 06. 08. | 18:00
180 minut

Karolina Štraus Idris
Karolina Štraus Idris

790 Kč

Zdravá pružná páteř O kurzu

Speciál pro všechny, kteří chtějí být mladí duchem i tělem :-) A je úplně jedno, jestli se zabýváte jógou, tancem, či jakýmkoliv cvičením. Říká se, že jsme pouze tak staří, jak se cítí naše páteř. A díky našemu sedacímu způsobu života a tlaku na výkon, je na naši páteř kladeno mnohem větší břemeno, než by jí bylo příjemné...

Special je zaměřený prakticky a teoreticky. Začátek - procvičení celého těla, jógové cviky s důrazem na zdravý pohyb. V teoretické části se dozvíte, jak předcházet problémům zad, jak pracovat s chronickými bolestmi, jak přetvořit pohybové stereotypy, které páteř mohou poškodit. Naučíte se, jak vytvořit prostor pro páteř a potažmo sami pro sebe v každodenním životě prostřednictvím předklonů, záklonů, rotací. To vše si vyzkoušíme i v praktické části.

Speciál je vhodný pro začínající i pokročilejší jogíny/tanečnice.

Jóga

Udržujte své tělo vitální a zdravé až do vysokého věku! Jóga je nejdokonalejší poznatkový systém o člověku, který pojímá člověka jako celek a vede ho k sebepoznávání. Cvičení jógy má výrazný vliv na regeneraci tělesných orgánů, na zlepšení a optimalizaci jejich funkcí a na posílení imunitního systému. Má vliv také na pružnost a pročistění kůže, čímž napomáhá jejímu pomalejšímu stárnutí. Pozitivní vliv praktikování jógy na celou lidskou osobnost je nesporný.

Dle vyjádření lékařů a fyzioterapeutů mají jógové cviky stimulující a harmonizující vliv na žlázy, orgány a nervy a současně regenerují a pročišťují celé tělo. Při provádění ásan dochází k rytmickému střídání protichůdných pohybů jednotlivých částí těla, což způsobuje správné fungování lymfatického systému a lepší prokrvení daných orgánů. Tělo je tudíž lépe zásobováno kyslíkem a výživnými látkami a současně se rychleji zbavuje zplodin.

Slovy PhDr. Milady Bartoňové - významné osobnosti české jógy - je jóga "uměním života". Lze ji též označit jako životní moudrost, cestu. 

 

Co s sebou?

Doporučujeme pohodlné přiléhavé oblečení umožňující volný pohyb - tričko, body, tepláky, legíny. Cvičit lze bosky nebo v ponožkách ideálně s protiskluzovou podrážkou (nejlépší jsou prstové ponožky). Důležité je, aby Vám bylo oblečení pohodlné a Vy se v něm cítili dobře a pohyblivě. 

Z hygienických důvodů a pro vaše větší pohodlí si na lekce vezměte ručník, který budete pokládat na podložku. Při lekci se zapotíte. Ručník slouží k zachycení potu. V případě, že si ručník zapomenete, pak na konci lekce očistěte jogamatku dezinfekcí, která je k dispozici v sále.

K pití doporučujeme neochucenou vodu bez bublin.

Doporučte tento kurz/lekci svým kamarádům a přátelům:

Karolina Štraus Idris

Karolina Štraus Idris

  Lektor s více než dvacetiletou zkušeností v oblasti orientálního tance a jógy ("Věřím, že vědomý pohyb je cesta k poznání sebe sama a následně je to cesta, která vede ven.") Zakladatelka, trenérka a choreografka taneční skupiny Matahari Group (od r. 2007); s více jak 20 cenami z mezinárodních a tuzemských tanečních soutěží a festivalů patří…

Více na profilu lektora